در حال بارگذاری...
ورود به سامانه
مرا به خاطر بسپار
*
*
کلمه عبور را فراموش کردهاید؟
ثبت نام در سایت
Toggle navigation
صفحه اصلی
معرفی کانون زبان
درباره
اهداف و برنامه ها
دوره ها
معرفی اعضا
گزارش جلسات
فضا ها و امکانات
آیین نامه ها و مقررات
آیین نامه اجرایی مدرسه
گالری عکس
فرم درخواست استخدام
ثبت درخواست
اطلاعیه تبدیل وضعیت ساعتی
محتوای آموزشی
نمونه سوالات
فایل های صوتی
تماس با ما
صفحه اصلی
معرفی کانون زبان
درباره
اهداف و برنامه ها
دوره ها
معرفی اعضا
گزارش جلسات
فضا ها و امکانات
آیین نامه ها و مقررات
آیین نامه اجرایی مدرسه
گالری عکس
فرم درخواست استخدام
ثبت درخواست
اطلاعیه تبدیل وضعیت ساعتی
محتوای آموزشی
نمونه سوالات
فایل های صوتی
تماس با ما
29
شهریور
1403
ویژگی کتاب های زبان دوره دوم متوسطه مدارس امام رضا (ع)
مولف:
کانون زبان امام رضا (ع) - ادمین
/ دسته: دسته بندی نشده / رتبه دهید:
برای تقویت زبان انگلیسی منابع و کتابهای متعددی وجود دارد که موجب رشد و پیشرفت زبانآموزان در مهارتهای اصلی زبان انگلیسی میشود. زبانآموزان بامطالعه چنین کتابهایی میتوانند سطح زبان خود را افزایش دهند و برای آزمونهای معتبر زبان انگلیسی، آمادگی بهتری داشته باشند. یکی از بهترین منابع آموزشی زبان انگلیسی که در دوره متوسطه دوم مدارس امام رضا (ع) کار میشود، سری کتابهای تاپ ناچ است. کتب تاپ ناچ در یک مجموعه ۸ جلدی توسط دو تن از مدرسان باسابقه و به نام بینالمللی زبان انگلیسی، تالیف شده است. اثرگذاری این کتابها به حدی بالاست که توانسته جایزه Distinguished Achievement Award را در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به خود اختصاص دهد.
مجموعه کتابهای Top notch آموزش کلیهٔ مهارتهای زبان انگلیسی را پوشش میدهند؛ اما تمرکز ویژهای بر مهارت صحبتکردن و تقویت مهارت شنیداری دارد. این مجموعه با ارائهٔ تمرینهای متنوع مکالمه محور، زبانآموزان را برای برقراری ارتباط با طیف گستردهای از لهجههای انگلیسی (English accents) و قرارگیری در موقعیتهای اجتماعی، مسافرتی و تجاری آماده میسازد. تحقیقات نشان میدهند زبانآموزان باید در معرض لهجههای گوناگون قرار بگیرند تا درک درستی از زبان داشته باشند. مثلاً مطالعهای در سال ۲۰۲۰ به انجام رسید و نشان داد که آشنایی با لهجههای بیشتر در زبان انگلیسی منجر به تسلط و درک بیشتر در زبان میگردد. کتب تاپ ناچ منبع مناسبی برای تحقق این هدف هستند؛ زیرا مهارت شنیداری را به یک لهجه محدود نکرده و فرصتهای فراوانی را برای آشنایی با لهجههای گوناگون ایجاد میکنند.
یکی دیگر از مزایای این کتب، دارابودن سطح مبتدی تا پیشرفته است. در واقع، زبانآموز با هر سطحی میتواند از این مجموعه بهره ببرد. مثلاً کتاب آبیرنگ Top Notch Fundamentals A اولین سطح از سری کتابهای تاچ ناچ است که نکات اولیه و پایهای موردنیاز برای درک مطلب و گرامر را شامل میشود. زبانآموزان بامطالعه این کتاب آمادگی لازم برای مطالعه کتابهای سطح بالاتر تاپ ناچ را به دست میآورند و آخرین سطح کتابهای تاپ ناچ، کتاب Top Notch 3B است که زبانآموزان را به سطح عالی زبان انگلیسی میرساند. موضوعات تحت پوشش این کتاب شامل برنامههای زندگی، تعطیلات و موضوعات اجتماعی است.
این مجموعه همراستا با کتب زبان درس ملی (ویژن) در دوره متوسطه دوم مدارس پسرانه امام رضا (ع) تدریس میشود. بسیاری از موضوعاتی که در تاپ ناچ به آنها پرداخته شده در کتب ویژن نیز به چشم میخورد؛ اما نقطه تمایز این دو کتاب این است که تاپ ناچ مفاهیم را به شکل واقعیتر و عمیقتری در اختیار زبانآموزان قرار میدهد. نکته مهم دیگر این است که برخی موضوعات در کتاب درس ملی نیاز به جابهجایی دارد. بهعنوانمثال ابتدا تمرین و بعد آموزش در کتاب آمده؛ اما شکل استاندارد پردازش اطلاعات در همه قسمتهای کتب تاپ ناچ قابل رویت است. تدریس موازی این دو کتاب در کلاس درس موجب میشود زبانآموزان ضمن داشتن فرصت کافی برای درونیسازی (internalizing) اطلاعات، درک واضحتری از دروس ارائه شده داشته باشند و بیشتر در معرض مفاهیم مرتبط با هم قرار بگیرند. همچنین کتب تاپ ناچ این امکان را به معلم میدهد تا تدریس خویش را از حالت سنتی و معلم - محور به روشهای نوین و یادگیری - محور سوق دهد که این کار، خود موجب بهبود عادات یادگیری دانشآموزان در کتابدرسی ملی نیز میگردد.
الگوهای دانشآموز محور، یادگیرنده را عامل اصلی و منحصربهفرد یادگیری، تعامل و ارتباط میدانند. در مقابل الگوهای معلممحور تمایل دارند یادگیرندگان را بهعنوان عوامل منفعل و یکنواخت در نظر بگیرند. رویکرد جدیدتر در این زمینه الگوی آموزش یادگیری محور (Learning-Oriented Teaching) است که باهدف دنبالکردن و هدایت فرایند یادگیری، دارای مولفههای شناخت (چه چیزی یاد بگیریم)، تأثیر (چرا یاد بگیریم) و فراشناخت (چگونه یاد بگیریم) است.
با استفاده از منابع معتبر آموزش زبان، میتوانیم الگوی یادگیری - محور را در کلاس های درس پیاده کنیم تا نقش معلم و دانشآموز با اثرگذارترین حالت ممکن پررنگ باشد.
تعداد مشاهده (27) نظرات (0)
نظرات کاربران درباره خبر "ویژگی کتاب های زبان دوره دوم متوسطه مدارس امام رضا (ع)"
نظرتان را بیان کنید
نام:
لطفا نام را وارد کنيد
پست الکترونیکی:
پست الکترونیکی نامعتبر است
نظر:
لطفاً نظر خود را وارد نمایید
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید
*
*
ارسال